Bandi

Project Officer per l'area Servizi Ecosistemici/Ecosystem Services Project Officer

Cerchiamo un Project Officer per l'area Servizi Ecosistemici
ETIFOR cerca un Project Officer per l'area Servizi Ecosistemici a partire da maggio/giugno 2016! Si prega di leggere attentamente il bando e di compilare il modulo di candidatura online entro lunedì 18 aprile 2016, inviando inoltre il proprio curriculum (che includa una lista di pubblicazioni rilevanti) in formato pdf all'indirizzo etifor@etifor.com

La nuova figura si occuperà di attività di ricerca, comunicazione e organizzazione nell'ambito del progetto ECOSTAR, co-finanziato dal programma Erasmus + dell'Unione Europea. Verrà inoltre coinvolta nelle attività di business development, quali ricerca e consulenza sui temi del cambiamento climatico, i servizi ecosistemici e le filiere dei prodotti forestali, in ambito internazionale.

INGLESE

We are searching for an Ecosystem Services Project Officer
ETIFOR is looking for an Ecosystem Services Project Officer, starting from May/June 2016! If you are interested, please read carefully the job announcement and fulfill the online application form within April 18th, also sending your CV (including a list of relevant publications) in pdf format to etifor@etifor.com

The Project Officer will support the coordination and execution of ECOSTAR project, co-founded by the Erasmus+ Programme of the European Union, and will perform relevant research, communication and organization tasks in relation to it. Additionally, the Project Officer will be involved in business development activities, such as seeking and delivering consultancies within Climate Change, Ecosystem Services, and forest product supply chains, at international level.